متن ، عکس و اس ام اس عاشقانه

  • ۰
  • ۰

در این مقاله لیستی از موارد ی که امسال در طراحی وب می بایست بر روی آن ها تمرکز نماییم مورد نقد قرار گرفته است. اگر قصد پیشرفت رسیدن به رتبه های بالا در زمینه طراحی وب سایت را داریم پس در شروع هر سال بایستی زمانی را به تولید و ساخت این لیست ها اختصاص دهیم.


در طراحی وب بایستی بدانید که بر روی چه چیزی تمرکز بکنید تا بتوانید همگام با سرعت پیشرفت آن جلو بروید.
صنعت طراحی سایت با سرعت حیرت آوری در حال پیشرفت و تغییر است به نظر می آید که هر سال با سرعت بیشتر و بیشتر گسترش پیدا خواهد کرد. از 10 طراح وب سایت یا برنامـه نویس بپرسید که امسال چه چیزی می بایست یاد بگیرید آن گاه با 10 جواب مختلف رو به رو خواهید شد.
در این متن لیستی از موارد ی که امسال در طراحی وب باید بر روی آن ها تمرکز نماییم مورد نقد قرار گرفته است. چنانچه قصد پیشرفت رسیدن به رتبه های بالا در زمینه طراحی سایت را داریم پس در شروع هر سال می بایست زمانی را به تهیه و تولید این لیست ها اختصاص دهیم.
این لیست با یاری افراد خبره در طراحی سایت تهیه و تولید شده مجموعه ای از مهارت های طراحی وب در سال 2016 است .



1. موارد پایه ای را دوباره مورد ارزیابی قرار دهید.
در مسیر پیشرفت تغییر، هیچ وقت موارد پایه ای را فراموش نکنید. HTML، CSS جاوا اسکریپت ساختار پایه ای وب هستند . درست فهمیدن و به کار بردن آن ها بسیار زیاد مهم است.
کتابخانه ها وسائل های طراحی وب گذرا هستند ولی تنها مهارت هایی که همـواره در وب باقی میمانند 3 رکن اصلی طراحی سایت به مفهوم : کد (HTML)، سبک (style) و عملکرد با مصرف از اسکریپت های مستقل میباشند.

2. تکنیک های ساختاری

نحوه قرار گیری اجزا در صفحه نمایش پیوسته در حال تغییر است. پیشرفت های هیجان انگیزی در این زمینه وجود دارد : ماژول ساختاری جعبه انعطاف پذیر ساختار شبکه ای CSS که سریع در حال رشد و تکامل هستند . این تکنیک ها برای رابط طراحی طراحی رسپانسیو زیاد مناسب هستند .
جعبه انعطاف پذیر (فلکس باکس) یک نوع ساختار است که جهت طراحی رابط فرد ی seo شده است.

چنانچه تازه کار هستید پیشنهاد میکنم ساختار CSS را بیاموزید.

3. طراحی ماژولار

همچنان که سایز صفحه های تمایش تغییر میکنند مفاهیم ی که جهت آن ها طراحی میکنیم تغییر پیدا میکنند. چیزی که ما نیاز داریم بلوک های سازنده محتوا می باشند که خودشان را با هر محیطی سازگار میکنند. یادگیری طراحی ماژولار با قطعه های محتوا به عنوان اساس در طراحی سایت به ما در ایجاد محتوایی که با هر شرایطی سازگار است کمک می نماید که این یک مهارت قدرتمند است .
متد Brad Frost فرد را به جای ساختن صفحات به ایجاد سیـستم های طراحی تشویق می نماید . Brad Frost در کتاب خود به نام طراحی اتمی در مورد اینروش میگوید : "بررسی ها من جهت پیدا کردن متدولوژی در زمینه سیستم های طراحی رابط من را به سمت مطالب الهام آمیز در زمینه ها و صنایع دیگر هدایت کرد. زمینه هایی مثل معماری طراحی صنعتی سیستم های ماژولار هوشمندی را برای تولید کالاها پیچیده مانند هواپیما، کشتی و برج ها گسترش داده اند."
دستاورد Frost حاوی سیستم های طراحی تولید و ساخته شده از اتم ها، مولکول ها، اجزاء، الگوها صفحات است .

4. قواعد تایپوگرافی

95 درصد از اطلاعات در وب به صورت نوشتاری هستند . پس زیاد منطقی است که طراح سایت در زمینه شیوه نوشتار یا همان تایپوگرافی روش ببیند.
کلمات عناصر ضروری در طراحی سایت میباشند و طراحان وبسایت اکثرا با کلمات سر و کار دارند. گذاشتن کمی زمان برای یادگیری شیوه نوشتار تأثیر آن بر روی تجربه کاربر میتواند تا میزان بسیاری شما را به جلو ببرد.
تایپوگرافی بهتر باعث لذت بردن خوانندگان محتوا می شود تمام ما بایستی به آن توجه کنیم.

5. وسائل های نمونه سازی

وسائل های نمونه سازی در طی چند سال قدیم بیان شده و سریع در حال پیشرفت و گسترش هستند . وسائل هایی مانند InVision، Marvel و Principle طراحان را قادر میسازند تا سریع به راحتی نمونه های دیجیتالی کاملاً تکامل یافته ایجاد نمایند.
چنانچه تمرکز شما بر روی ظاهر (frontend) است ، توانایی طراحی و نمونه سازی وب وبسایت از یک قالب به حالت نهایی خیلی مهم ارزشمند است .
این پیشرفت در وسائل ها به این مفهوم است که طراحانی که بر روی طراحی محصولات پیچیده و تعلت ی تمرکز دارند حال ابزرای می باشند که میتوانند ایده ها ذهنیت خود را تبدیل به نمونه ای کامل نمایند که بر روی تعلت فرد همین طور انیمیشن حرکت ها تأکید دارد.
اما داشتن اطلاعات دانش کافی راجع به چیزی که قابل انجام است چیزی که بایستی کدنویسی شود هم خیلی مهم است. دانش کافی در زمینه طراحی سایت و آشنا بودن با شیوه کار وسائل های نمونه سازی دیجیتال خوب یت و به روز بودن شما را تضمین خواهد کرد.

6. قواعد انیمیشن


طراحی وب سایت

درخواست برای وجود انیمیشن در طراحی ها روز به روز ارتقا می یابد. کارتون های ظریف و تعلت ات که به خوب ی استفاده شده باشند میتوانند تمایز بین برنامـه یا سایت کامل و جذاب یک سایت ایستا و غیر بصری باشند.
ارزش درک اصولی که زیربنای انیمیشن زیبا هستند مانند وقت بندی دانش محیط ی رو به بیشتر شدن است . مطالب بسیار زیاد ی برای یادگیری در این زمینه وجود دارد که خوبتر است با کار دیزنی (the work of disney) شروع کنید.
وسائل کاربر دی بسیاری وجود دارند که به شما اجازه میدهند تا در طراحی تعلت ی بر روی انیمیشن کار بکنید و معرفت این وسائل ها برای طراحان بسیار زیاد مفید و کمک کننده خواهد بود. گاهی از خیلی مهم ترین این وسائل ها عبارتند از : After Effects، Framer Atomic
نکته خیلی مهم اینجاست که در طراحی سایت می بایست به اندازه و در محل مناسب از انیمیشن زیبا مصرف کرد در واقع به گفته سوفی پکستون "رابط فرد ی شما فیلم زیبا دیزنی نیست !"

7. گرافیک های برداری مقیاس پذیر (SVG)

گرافیک های برداری مقیاس پذیر مدتی است که مورد بحث قرار گرفته و بیان شده اند. فهمیدن و درک این مفاهیم مهارت بسیار زیاد خوب ی است . در مبارزه پیوسته بین تصاویر با کیفیت بالا استرس های در عملکرد وب، تنها یک مورد برای لوگوها، آیکون ها تصاویر در وب وجود دارد آن گرافیک های برداری مقیاس پذیر یا همان SVG است . این گرافیک ها در صفحه نمایش ها با رزولوشن های مختلف کیفیت خود را از دست نمی دهند و به راحتی قابل ویرایش و تغییر هستند .
استفاده از SVG ها ویژگی ها یی دارد : کاهش سایز فایل ها، بازبینی عملکرد و امکان استفاده از انیمیشن زیبا های کوچک و کارآمد. که این موارد از نظر عملکردی خیلی مفید بهتر هستند . پس اختصاص زمانی جهت یادگیری SVG ها به پیشرفت شما کمک خیلی ی خواهد کرد.

8. API ها

API ها میزان ی پیچیسده هستند ولی به این مفهوم نیست که نمی توان کمی بیشتر راجع به آن ها دانست یاد گرفت. همیشه خوبتر است با مهارت هایی که حتی میزان ی از حیطه کار فیلد ما خارج هستند هم آشنا شویم.
مرورگرها API های جدید ی را پیاده سازی کرده اند پس آشنایی با API ها به برنامـه نویسان این امکان را میدهد که وب سایت های مرتب تر پاک تری ایجاد کنند.

9. عملکرد

مطمئناً تمام ما زمانی صفحات سنگین حجیم ایجاد کرده ایم. میدانیم که باید خوبتر این کار را انجام میدادیم (سئو ) هم اکنون همـواره بایستی به یادآوری کنیم که به اندازه و سنگینی صفحات عملکرد آن ها دقت نماییم.
هر چقدر وب را آسان تر نگه داریم جذاب تر خواهد بود !
پس توصیه می شود که زمانی را صرف یادگیری نکات عملکردی نمایید : جمع و جور سازی تصاویر، کم اندازه بودن HTML، CSS و جاوا اسکریپت، کاهش افزونه ای سنگین و غیره.
جهان ی وب در حال ستیز کشمکش با تصاویر غول پیکر، زمینه های فیلم دیدنی یی عظیم الجثه و مقادیر رو به افزایش فونت های وب است ! بیایید کمی در جهت کاهش این موارد گام برداریم از خود بپرسیم که چگونه میتوانم اندازه محتوا را کاهش دهم. به این ترتیب حتی فرد انتان سپاسگزار شما خواهند بود.
10. فناوری های جدید در افق



جهان ی وب سریع در حال پیشرفت است و این پیشرفت دائمی باعث نمایان شدن گاهی تکنولوژی های هیجان انگیز در افق شده است. اما اگر چه در حال حاضر این تکنولوژی ها در دسترس ما نیستند ولی با این سرعت پیشرفت شاید به زودی در دسترس باشند.
واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، رابط گفتمانی ... تکنولوژی های بسیاری در آینده برای یادگیری وجود دارد. همیشه بهتر است که از بقیه جلوتر باشید و میزان ی راجع به این تکنولوژی ها تحقیق تحقیق نمایید تا ذهنیتی از آن ها داشته باشید.
با توجه به بیشتر شدن خدمات پیام محور، یکی از بخش هایی که میتوان روی آن تمرکز کرد رابط های پیام محور فرم های گفتاری رابط فرد ی (رابط گفتاری) است .

  • ۹۵/۰۴/۲۱
  • بنیامین بهادری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی